ארוחת בוקר! למה זה כל כך חשוב?

ארוחת בוקר

מרגישים עייפות במהלך היום? קשה לכם להוריד במשקל? אתם מוצאים את עצמכם מנשנשים הרבה לאורך היום? יש לי טיפ קטן שיכול לעזור לכם: ארוחת בוקר!

לפני כעשור התחלתי לאכול ארוחות בוקר. שם, התחלתי שינוי תזונתי שמלווה אותי עד היום. ארוחת בוקר היא אחת מאבני הדרך הכי חשובות שעשיתי בתחום התזונה. היום, אין מצב שתתפסו אותי ב 9:00 בבוקר ולא אהיה כבר אחרי ארוחה טובה.

אז למה זה כל כך חשוב?

ברפואה הסינית יש "שעון ביולוגי" שעון שבו לכל איבר יש שעה שבה הוא מתפקד בה בצורה הטובה ביותר. שעת השיא של האיבר. אתייחס כרגע לאיברים הרלוונטיים ביותר לנושא זה:

  • 5:00-7:00 – הן השעות של המעי הגס, השעות שבו המעי גמיש לאחר שינה טובה והזנה של הרקמות. אלו השעות הטובות ביותר להתרוקנות. לפינוי הפסולת מהיממה שהייתה לפני היום החדש שמגיע.
  • 7:00-9:00 – הן השעות של הקיבה! השעות הטובות ביותר לאכול. הקיבה היא מקור ראשון לתהליך יצירת אנרגיה בגוף. בשעות האלו הקיבה יודעת הכי טוב לקבל את המזון ולעכל אותו בצורה מיטבית. מה שאומר שחשוב מאד לאכול בשעות הללו ארוחה מזינה, ממנה נקבל אנרגיה למהלך היום.
  • 9:00-11:00 – הן השעות של הטחול, בן הזוג של הקיבה. אחרי שהקיבה קיבלה ארוחה מזינה, הטחול אחראי להפוך את המזון לאנרגיה. מה שאומר שאם לא אכלנו ארוחת בוקר, לטחול, לא יהיה עם מה לעבוד, מה שלאורך זמן יתיש אותו ויגרום לתופעות של עייפות, כבדות אחרי ארוחות, יציאות מרובות ועוד. אלו השעות הטובות ביותר לריכוז ולמידה.

רוב האנשים שנמצאים בעודף משקל יענו לי על השאלה: האם אתם אוכלים ארוחת בוקר, בשלילה. כשאנחנו לא אוכלים ארוחת בוקר, הגוף נמצא בסטרס, כשהגוף בסטרס יש זרימה פחות טובה של אנרגיה בגוף ותהליך העיכול מואט. למעשה, לא רק תהליך העיכול, כל התהליכים בגוף דורשים אנרגיה. ולכן, נרגיש צורך להשלים במהלך היום את האנרגיה שאבדה לנו בבוקר. ואז, ננשנש יותר במהלך היום, הערב ולפעמים גם בלילה. מה שגורם לעיתים קרובות לכדור שלג שמוביל לעודף משקל, עייפות, כבדות, נפיחות ועוד.

אז מה לאכול בבוקר וממה כדאי להמנע?

לפי הרפואה הסינית, כדאי לאכול בבוקר מזונות חמימים שיתמכו בתהליך העיכול. אבל כדי לעשות את זה קל, הימנעו מארוחה עם סלט ירקות גדול ומוצרים מחלב פרה שמכניסים הרבה קור ולחות לגוף. הימנעו ממזונות מעובדים כמו: דגני בוקר, חטיפי "אנרגיה", מעדנים, ממרחים המכילים תוספות ועוד.

מה לאכול:

  • דייסת קוואר (יותר מתאים לסתיו ולחורף)
  • לחם מקמח כוסמין/שיפון מלא (למי שיש קיבה רגישה, עדיף לחם מעורב)
  • אבוקדו, טחינה, ביצה קשה, גבינת עזים (אחוז שומן גבוה), חרדל איכותי, בצל ירוק, עלי רוקט
  • יוגורט עזים וגרנולה ללא סוכר (וללא תחליפי סוכר, קל מאד להכין בבית ולהמתיק עם סילאן/דבש/מייפל טהור, יותר מתאים לאביב ולקיץ)
  • מומלץ להוסיף לארוחת הבוקר מעט אגוזים ושקדים למינהם, חמוציות ללא סוכר וצימוקים
  • חומוס ביתי
  • ירקות ופירות כתוספת לארוחת הבוקר ולא כמנה עיקרית

איך לעשות את זה פשוט:

התשובה הרווחת שלי לגבי תזונה נכונה היא תמיד שמי שרוצה לאכול טוב, צריך לתכנן ולהערך לכך. לכבד את הגוף שלנו ואת מה שאנחנו מכניסים לתוכו. פחות אכילה ספונטנית. יותר תכנון והערכות מראש יהפכו את העניין לקל, פשוט, טעים ומהנה.

לשאלות נוספות, מוזמנים ליצור קשר.

בוקר טוב ובתיאבון!

אהבתם את הפוסט? שתפו אותו

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
Share on telegram